صنعت سوله سازی از جمله صنایعی است که در ساخت سوله های ورزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و اگر شما نیاز به راهنمایی و ساخت سوله های ورزشی دارید، با این مجموعه که دارای چندین سال سابقه و افراد متخصص در زمینه سوله سازی با قیمت های باورنکردنی است، تماس بگیرید تا شما را در زمینه آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی راهنمایی کنند.

آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی با کیفیت

برای آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی می توان گفت که  امروزه دیگر سوله های ورزشی با مصالح سنگین و هزینه زیاد ساخته نمی شود.

بلکه سازه های جدید جایگزین سازه های بتنی و سیمانی را گرفته است که در عین حال که به لحاظ اقتصادی به صرفه تر است، سرعت ساخت این سازه ها هم خیلی بیشتر از سازه هایی با بتن و سیمان می باشد.

ساخت سوله های ورزشی

ساخت سوله ورزشی

ساخت سوله های ورزشی بهترین روش برای ساخت مکان های ورزشی فضای بسته می باشد.

در آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی، هدف، ساخت سوله هایی برای انجام انواع ورزش ها می باشد و طراحی سوله باید براساس نوع ورزش و ابعادی که برای ورزش مورد نظر لازم است در نظر گرفته شود.

مثلا ورزشی مثل فوتسال با ورزشی مثل پینگ پنگ در ابعادی که برای ورزش لازم است فرق دارند و در ساخت سوله های ورزشی باید در نظر گرفته شوند.

امروزه با پیشرفت در زمینه سوله سازی و هزینه کمتر و نیز زمان کمتر همچنین کیفیت کار بهتر، طراحی سوله برای زمین های چند ورزشی متداول تر شده است. 

مزایای ساخت سوله ورزشی

در ادامه آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی به مزایای این نوع از سوله ها خواهیم پرداخت.

همان طور که اشاره شد اولین مزیت این سوله ها به دلیل استفاده از مصالح کمتر و سبکتر و البته با کیفیت عالی هزینه ساخت می باشد که هزینه سوله های ورزشی با روش های نوین سوله سازی کمتر می شود.

کیفیت مصالح استفاده در این گونه سوله ها به حدی عالی است که علاوه بر عایق صدا بودن، عایق در مقابل گرما و سرما نیز هستند.

در ساخت سوله های ورزشی دو ویژگی که باعث پرطرفدار شدن این سوله ها شده یکی عمر بیشتر این سازه ها و دیگری وزن کمتری است که دارند می باشد.

از کاربردی ترین مدل برای ساخت سوله های ورزشی می توان سوله UBM را نام برد.

به دلیل اینکه با پیچ و مهره به هم وصل می شوند، در نتیجه به راحتی می توان  آنها را از جایی به جای دیگر انتقال داد.

و مزیت دیگر آنها این است که  به دلیل تنوع در این سازه ها می توان در هر یک از انواع ورزش ها استفاده کرد و همچنین می توان سوله هایی با ابعاد بزرگتر و حتی بدون استفاده از یک ستون ساخت که اصلی ترین محبوبیت این نوع سوله ها محسوب می شود.

ساخت سوله های ورزشی

ساخت سوله های ورزشی

هزینه ساخت سوله ورزشی

در آشنایی با انواع سوله های مدل ورزشی بایستی بدانیم که همانند سوله های خرپایی (سبک) که ساخته می شوند و همان گونه که در سوله های خرپایی دهانه سوله عریض تر از ۱۸ متر است، هزینه کار کمتر خواهد شد که در این نوع سوله های نوین ورزشی نیز هر چه قدر دهانه سوله عریض تر باشد هزینه ساخت به همان اندازه کم خواهد شد.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که به دلیل استفاده کمتر از فولاد و آهن در این کار هزینه ها از این لحاظ هم به شدت کاهشی بوده و همین طور در برآورد هزینه باید در نظر داشت که ابعاد سازه چقدر در نظر گرفته می شود.

در ساخت سوله های ورزشی ابعاد خیلی مهم است و باید با در نظر داشتن نوع ورزش که برای هر ورزشی ابعاد استانداردی لازم است، جایگاه تماشاچیان را نیز در نظر گرفت که می خواهیم در چه ابعادی باشد و به ابعاد زمین ورزش اضافه کنیم و ابعاد سوله را بزرگتر در نظر بگیریم.

در پایان خاطر نشان کنم که این مجموعه با داشتن سابقه چندین ساله در این کار، آماده راهنمایی شما عزیزان می باشد.

امتیاز