یکی از مهمترین بخش ها در ساخت سوله سازی هزینه آن است. می دانیم ساخت سوله برای هر شرکت صنعتی هزینه بر است، اگر ساخت سوله غیر اصولی صورت بگیرد به مرور زمان باعث هزینه ی اضافی میشود. در این سایت میخواهیم به شما کمک کنیم تا آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله و بخصوص محاسبه قیمت هر متر مربع سوله بطور کامل برای شما صورت بگیرد.

هزینه های ساخت سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد زیرا سوله ها دارای کاربرد های گوناگونی هستند و آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله می تواند به تصمیم گیری شما کمک کند.

بنابراین شما به عنوان فرد تصمیم گیرنده بایستی از قیمت های سوله اطلاع داشته باشید تا بتوانید با برنامه ریزی صحیح پیش بروید و عوامل مختلف در قیمت را بشناسید.

یکی از مهم ترین عوامل که باید اطلاع داشته باشیم آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله است که بر ساخت سوله اثر گذار بوده و هزینه های مربوط به مصالح ساختمانی می باشد و نوع آن مصالحی که میخواهید استفاده کنید علاوه بر قیمت بر روی کیفیت ان نیز اثر می گذارد.

آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله,محاسبه قیمت سوله,
محاسبه قیمت سوله

مهم ترین عامل ها در قیمت سوله چیست:

  1. متراژ سوله
  2. تعداد طبقات در سوله (یک طبقه یا دوطبقه)
  3. اندازه سوله
  4. ارتفاع سوله

اندازه ی دهانه سوله:

که همه ی اینها تاثیر مستقیمی بر وزن سوله نهایی و فولاد مصرفی دارند و وزن سوله هم تاثیر مستقیمی بر قیمت سوله ها دارد.

هرگاه صحبت از وزن سوله می شود بایستی به آهن مصرفی در سوله توجه داشته باشیم.

با توجه به قیمت آهن در شرایط امروز جامعه، قیمت سوله باتوجه به آهن مصرفی در آن تغییر می کند و هرچه اندازه و وزن بخش آهنی سوله افزایش یابد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

استاندارد های سوله :

یکی از مورد هایی که در هزینه ساخت سوله تاثیرگذار است، استاندارد بودن یا نبودن سوله است که حتما سوله ای که با تایید سازمان نظام مهندسی و دارای دفترچه محاسباتی میباشد استاندارد بوده و قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

  • استفاده از جرثقیل در نصب سوله
  • تعداد اتاق های داخل سوله
  • نوع آهن و فولاد استفاده شده در سوله

موارد زیر تشریح می کند کهآشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله ی صنعتی یا نوع سبک آن، چه مدت زمانی طول می کشد:

زمان مورد نیاز برای محاسبه ی قیمت سوله ی مورد نیاز به بسیاری از عوامل مرتبط بوده و از یک هفته تا یکی دو ماه نیز می تواند زمان ببرد.

همچنین متراژ سوله مورد نیاز می تواند از عوامل دیگر در تعیین قیمت سوله باشد که هرساله با توجه به متراژ ها و ابعاد کاری قیمت های جدید توسط سازمان نظام مهندسی کشور اعلام و به مهندسان آن سازمان اطلاع داده می شود.

آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سولهدر سال و طراحی سوله با توجه به تعرفه آن به شرح زیر است:

تعرفه نقشه کشی و طراحی سوله برمبنای ابعاد زیر بنا می باشد. قیمت واحد ها و تعرفه مصوب محاسبات سوله هر سال توسط سازمان نظام مهندسی اعلام و ابلاغ می گردد.

آشنایی با موارد تعیین کننده در نحوه محاسبه قیمت سوله

سیم جوش ها که دارای نرخ های متفاوتی در سال هستند

قیمت رنگ استاندارد مخصوص سوله که می تواند با توجه به نوع رنگ تعیین کننده باشد

قیمت پیچ و مهره که از مهم ترین قسمت های سوله است.

قیمت برش کاری و نورد سرد و گرم که در قیمت ها موثر است.

قیمت نصب سوله که با توجه به مهارت نصاب و خدماتی که ارائه می شود متفاوت است.

هزینه کارگری که می تواند بصورت روزمزد یا کلی محاسبه شود.

قیمت ها به ازاء هر کیلوگرم میباشد و همه ی این مواردی که ذکر شد تمامی هزینه ها نیست زیرا برخی هزینه های مربوط به سایر موارد از جمله هزینه حمل و نقل و همچنین دستمزد های نگهداری و تعمیرات احتمالی آن را نیز بایستی در نظر گرفت.

آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله,محاسبه قیمت سوله,
محاسبه قیمت سوله

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با نحوه محاسبه قیمت سوله با مشاورین ما در تماس باشید و علاوه بر اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با ساخت سوله داشته باشید سفارش خود را نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت متخصصین ساخت سوله با شما هماهنگی های لازم را انجام دهند.

همچنین می توانید از طریق فرم های تعبیه شده در سایت پیغام خود را بنویسید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنند.

 


سوله سبک 

امتیاز