ساخت سوله قوسی یکی از موارد کاربردی در دنیای صنعت است که این روزها با اقبال بالایی از طرف سفارش دهندگان روبروست. قیمت مناسب و ارزان، سهولت و سرعت در ساخت و نصب و کاربردهای فراوان این نوع سوله آن را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های موجود تبدیل نموده است.

استفاده از مصالح سبک و ارزان قیمت و در عین حال طراحی قوی و مهندسی شده که سوله قوسی را در برابر باد و طوفان و دیگر عوامل طبیعی مقاوم می‌کند از دلایل وجود قیمت مناسب و استفبال بالا از این تولیدات است.

در نوشتار پیش رو ضمن معرفی این نوع سوله به بررسی دلایل پرکاربرد بودن آن می‌پردازیم.

با ما در مطالعه این نوشتار همراهی کنید.

ساخت سوله صنعتی,سوله قوسی

ساخت سوله قوسی فوق سبک سریع!

در ساخت این نوع سوله که به سوله خود ایستا نیز معروف است نیازی به استفاده از ستون، خرپا و تیر نبوده و پانل‌هایی از جنس ورق‌های گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع پوشش دارای قابلیت انعطاف بالایی در ساخت بوده و اندازه دهانه آن قالب تغییر است. مزیتی که استقبال از کاربرد آن را در انواع مصارف سوله‌های صنعتی بسیار زیاد نموده است.

از دیگر مزایا ساخت سوله قوسی فوق سبک می‌توان به مواردی نظیر آماده بودن مصالح در یک مکان و تسریع مراحل ساخت، قیمت مناسب به‌دلیل عدم کاربرد مصالح سنگین و پیچیده، مقاوم بودن در برابر عوامل فیزیکی و طبیعی آسیب‌رسان نظیر آتش، باد و بوران و برف و… اشاره کرد.

این نوع سوله در مقابل نفوذ آب و رطوبت نیز عایق بوده و آب‌بندی انجام شده، آن را در برابر این عامل نیز مقاوم نموده است.

یکی دیگر از مزایای بزرگ ساخت سوله قوسی عدم وجود مشکل زیست محیطی توسط این سازه است. این مزیت به‌دلیل کاربرد متریال اصلی یعنی ورق گالوانیزه در ساخت این ملزومات صنعتی حاصل می‌شود که فاقد مراحل اکسیداسیون است.

در نهایت می‌توان از تنوع رنگی که با قابلیت پیاده‌سازی رنگ‌های گوناگون بر روی ورق گالوانیزه قابل اجراست به‌عنوان یکی دیگر از این مزیت‌ها نام برد.

قیمت ساخت سوله قوسی

با توجه به هزینه‌هایی که در مسیر ساخت سوله وجود دارد، امروزه اغلب سازندگان در تدارک ساخت سوله قوسی با هزینه کمتر هستند. سوله‌های ubm از جمله مواردی است که با انجام محاسبات و در نظر گرفتن حواشی کار می‌تواند با قیمت بهتری انجام شود. این نوع سوله که با اسامی قوسی و امریکایی نیز خوانده می‌شود از سایر انواع موجود سبک‌تر بوده و توسط ورق‌های مناسب ساخته شده و قابل نصب روی تریلی تهیه می‌شود.

دستگاه ویژه ساخت سوله قوسی توسط متخصصین و پس از انجام محاسبات لازم برنامه‌ریزی شده و با فرم دادن به ورق‌ها سوله را با قوس مورد نظر می‌سازد.

با توجه به کاهش چشمگیر مخارج فونداسیون در این نوع سازه نسبت به نمونه‌های سنگین‌تر، کل هزینه‌ها نیز کاهش یافته و قیمت ساخت سوله را به‌طرز آشکاری کمتر می‌کند.

قیمت ساخت سوله قوسی فوق سبک سریع!

برای محاسبه قیمت سوله فوق سبک نیاز به محاسبه قیمت‌های درج شده در جدول نظام مهندسی برای این کار است که شامل قیمت  فونداسیون و طراحی آن، هزینه‌های مربوط به خرید مصالح، ساخت و رنگ آمیزی، هزینه اتصالات سازه نظیر پیچ و مهره و مهارکش و در نهایت نصب سوله در محل است.

در مورد سازه‌های فلزی این اقلام شامل فریم‌های سقف و ستون، پلیت، وال پست، بادبند و تیر ریزی سقف و بیس می‌شود. به‌علاوه انواع پروفیل مصرفی نیز باید در این محاسبات منظور شود.

البته با توجه به نوسانات قیمت، کلیه این قیمت‌ها به‌روزرسانی و از طرف واحدهای فروش قابل استعلام است.

آشنایی با مزایای سوله قوسی

با توجه به افزایش روزافزون درخواست برای ساخت و تهیه ساخت ساخت سوله قوسی این سوال پیش می‌آید که مزایای ساخت این نوع سوله در مقایسه با سوله سنگین چیست؟ و کدام عوامل تمایل به کاربرد سوله قوسی را تا این حد افزایش داده است؟

در پاسخ به مرور این موارد می‌پردازیم:

سرعت بالای ساخت: این مورد مزیت بزرگی است که با صرفه‌جویی کلی در زمان و هزینه‌ها همراه است.

بهره‌مندی از فونداسیون سبک: این مزیت کار را آسان نموده و نیاز به نیروی کار کمتر را رقم می‌زند.

هزینه به‌مراتب کمتر نسبت به سایر انواع سوله: در برآورد هزینه‌های مربوط به ساخت سوله قوسی مشخص می‌شود که این نمونه از سوله نسبت به سایر انواع موجود به هزینه کمتری برای ساخت نیاز دارد.

متناسب با الزامات اسکان‌دهی سریع: ساخت سریع و کم‌هزینه این نوع سوله، آن را برای موارد اضطراری نظیر اسکان‌دهی جمعیت در زمان حوادث غیرمترقبه مناسب نموده است.

نیاز به نیروی انسانی کمتر برای ساخت: سبک بودن و سهولت ساخت و نصب در سوله قوسی نیاز به نیروی کار کمتر و هزینه‌های پایین‌تری را برای ساخت آن رقم زده است.

مناسب برای کمپ‌های نظامی: به‌دلیل ویژگی‌های موجود از قبیل سرعت و سهولت نصب و هزینه پایین و وجود خواص عایق و مقاومت بالا، این نوع سوله برای کمپ‌های نظامی کاملا مناسب است.

ضد حریق و عایق ضد رطوبت و دما: این مزایا به‌دلیل وجود لایه ورق‌های نورد عایق پدید می‌آید.

مقاوم در برابر عوامل و رخدادهای طبیعی: وزش باد و طوفان و وقوع زلزله از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که سوله‌ها را درگیر می‌کند. سوله قوسی در برابر زمین لرزه و بادهایی تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مقاوم است.

ساخت سوله صنعتی,سوله قوسی
ساخت سوله فوق سبک

آموزش ساخت سوله قوسی

این روزها و به موازات اقبال روزافزون از کاربرد و ساخت سوله قوسی به‌عنوان یک سوله سبک، نیاز به دریافت آموزش های ساخت آن نیز بیشتر به چشم می‌خورد و این مراحل در ویدیوها و متنو بسیاری مرور می‌شوند. اما باید توجه داشت که محاسبه دقیق برای ساخت یک نمونه ایمن، مقرون به صرفه و در عین حال مقاوم و بادوام بی‌شک نیازمند تخصص و کارایی است.

در مراحل ساخت این نوع سوله مواردی نظیر ابعاد دهانه یا ورودی سوله شامل عرض دهانه، طول و ارتفاع آن از اطلاعات مهمی هستند که باید در ابتدای کار باید به آنها پرداخته شود.با توجه به سرعت ساخت و سهولت کاربرد این نوع سوله پیشنهاد می‌شود برای بهره‌مندی هر چه بهتر از مزایای اقتصادی این نوع سوله مراحل ساخت آن را ضمن مشاوره با کارشناسان مربوطه و به‌طور تضمینی به انجام برسانید.

و در پایان…

با پیشرفت صنایع گوناگون و افزایش فعالیت‌های اقتصادی نیاز به وجود سوله‌های سبک با ساخت سریع و نصب آسان رو به افزایش است. این مورد الزامات استفاده و ساخت سوله قوسی را روز به روز بیشتر نمایان می‌کند. مزایای فراوان سوله‌های قوسی از هزینه و نیروی کار کم تا نصب و ساخت آسان و با سرعت بالا نیز از مواردی هستند که استفاده روزافزون از این نوع سوله را در صنایع گوناگون رقم زده است. بر این اساس و با توجه به مزایای ساخت انواع سوله قوسی این روزها تمایل بیشتری به دریافت آموزش‌های مربوطه به چشم می‌خورد.


سوله سبک 

امتیاز