مراحل ساخت سوله : وجود انبار در یک ساختمان یک ضرورت اصلی در حیاط شخصی در شهر و یا روستا می باشد.
کم کم ابزار، تجهیزات و مصالح ساختمانی بیشتر و بیشتر انباشته می شود که باید در جایی ذخیره شوند.
یک پناهگاه امن برای همه این چیزها یک سوله فلزی است.
ساخت سوله ممکن است کار دلهره آور به نظر برسد، اما ما در این محتوا به شما نشان خواهیم داد که با طی کردن این مراحل ساده، در کمترین زمان سوله خود را خواهید ساخت!

فن آوری های ساخت سوله آهنی در مراحل ساخت سوله

سوله با سرستون های فلزی و پیش ساخته وجود دارد. یک سوله درپوش آهنی ممکن است دارای یک کف بتنی باشد که روی پایه آماده شده یا شاید چوبی ریخته می شود.

اگر یک کف از تخته ها طراحی شده باشد، تسمه بالایی که روی آن قرار می گیرد از یک لوله پروفیل دیواره ضخیم با مقطع ۶۰ * ۶۰ میلی متر یا ۶۰ * ۴۰ میلی متر یا گوشه ای با ضخامت دیواره ۴-۵ میلی متر یا بیشتر ساخته شده است. تیرهای کف به مهار وصل می شوند که معمولا از فلز یا چوب ساخته شوند.
در یک سوله فلزی کوچک می توانید یک طبقه بدون کنده بسازید. برای این کار می توان تسمه کشی را از گوشه ای به ضخامت حدود ۴-۶ میلی متر و ضلع حداقل ۱۰ سانتی متر انجام داد.

از قفسه گوشه ای به عنوان تکیه گاه برای تخته ها استفاده کنید. فقط تخته باید حداقل ضخامت ۴۰ میلی متر داشته باشد. استفاده از اهرم برای نگه داشتن و جلوگیری از تکان خوردن ممکن است برای بازه های طولانی مورد نیاز باشد که می توان آن را از یک لوله پروفیل از بخش مربوطه ساخت.
سوله فلزی پیش ساخته / جمع شونده از قاب های دیواری جوش داده شده جداگانه تشکیل شده است که به یکدیگر پیچ می شوند. پوشش اغلب یک ورق پروفیلی است که به سرعت نصب و برداشته می شود. سقف از همان مواد ساخته شده است.

گام ها و مراحل ساخت سوله

  1. ابتدا باید یک نقطه تراز در حیاط خود را برای سوله خود انتخاب کنید. هنگامی که نقطه مناسب را پیدا کردید، محیط سوله خود را با رنگ یا پرچم علامت گذاری کنید.
  2. در مرحله بعد، باید منطقه را در محیطی که مشخص کرده اید، حفاری کنید. مطمئن شوید که سنگ یا ریشه های بزرگی را که می تواند در ساخت سوله شما اختلال ایجاد کند، جدا کنید.
  3. حالا وقت آن است که شروع به ساخت قاب سوله خود کنید. با ایجاد یک صفحه پایه از چوب ۲×۴ و اتصال آن به تیرچه های کف با استفاده از پیچ های عقب و واشر شروع کنید.
  4. در مرحله بعد، باید چوب های ۲*۴ ها را در بالای صفحه پایه قرار دهید. آنها را با پیچ و واشر با قرار دادن یک پیچ در هر ۲۵ سانتی متر در امتداد هر لبه محکم کنید.
مراحل ساخت سوله
مراحل ساخت سوله

مواد و متریال ساخت سوله

قفسه های ساخته شده با لوله های گرد به قطر ۶۱ میلی متر می باشد.
نوار و پست های میانی لوله مستطیلی – پروفیل (۶۰-۴۰ میلی متر و ۴۰ * ۲۰ میلی متر) و ضخامت دیوار در همه جا – ۲ میلی متر می باشد.
مصرف لوله: دور ۳۲ متر، بزرگترین پروفیل مقطع – ۲۱ متر، کوچکترین – ۱۵۶ متر می باشد.
مشخصات تخته سقف به صورت راه راه MP-20 4 ورق به طول ۳٫۵ متر و هر کدام ۴ در ۴ متر، برداشت گالوانیزه C8 – روی دیوارها – ۴ ورق هر کدام ۲٫۱۵ متر، ۱۶ ورق ۲٫۵ مترکه این لایحه مواد برای قاب است.

و همچنین بست ها و مواد مصرفی برای بتن ریزی شامل موارد زیر است:

  • ۱۶ کیسه سیمان؛
  • ۷ تن شن؛
  • پیچ های خودکار، پرچ ها، الکترودهای جوشکاری؛
  • نوارهای چوبی برای جعبه: ۵۰ * ۲۵ میلی متر – ۳ قطعه. هر کدام ۶ متر

انتخاب مکان سوله

وقتی تصمیم گرفتید سوله بخرید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید آن را کجا قرار دهید. هنگام تصمیم گیری باید عوامل زیر را در نظر گرفت:

۱ اندازه سوله چقدر است؟

قبل از تصمیم گیری در مورد مکان، مطمئن شوید که سوله را اندازه گیری کرده اید و ابعاد آن را می دانید. برای دسترسی آسان باید فضای کافی در اطراف سوله بگذارید.

۲٫ هدف از استفاده از سوله چیست؟

اگر از آن برای ذخیره سازی استفاده می کنید، باید مکانی را انتخاب کنید که نزدیک خانه شما یا ساختمان دیگری در ملک شما باشد. اگر از آن به عنوان یک کارگاه یا استودیو استفاده می کنید، ممکن است بخواهید که از خانه شما دورتر باشد تا کسی را با صدا یا دود مزاحم نکند.

۳٫ زمین چگونه است؟

اگر ملک شما مسطح است، محدودیت های کمتری در مورد محل قرار دادن سوله خود وجود دارد.

اندازه سوله خود را انتخاب کنید.

هنگامی که آماده اضافه کردن یک سوله به ملک خود هستید، اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که کدام اندازه به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در نظر داشته باشید:

  1. چه مقدار چیز برای ذخیره کردن نیاز دارید؟
  2. آیا قصد دارید از سوله خود به عنوان فضای کاری استفاده کنید؟
  3. چقدر فضای موجود در حیاط خود دارید؟
  4. به ارتفاع سوله چقدر نیاز دارید؟
  5. هدف از سوله چیست؟

مواد لازم را خریداری کنید.

قبل از شروع هر پروژه ای، باید مطمئن شوید که تمام مواد مورد نیاز خود را دارید. این می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. در اینجا لیستی از چیزهایی وجود دارد که باید قبل از شروع بخرید:

-یک سطح کار مستحکم: شما به مکانی نیاز دارید تا تمام مواد خود را قرار دهید و روی پروژه خود کار کنید. پیشخوان یا میز آشپزخانه معمولاً خوب است، اما اگر روی چیزی بزرگ یا ظریف کار می کنید، ممکن است بخواهید روی یک میز کار اختصاصی سرمایه گذاری کنید.

-نور خوب: این هم برای ایمنی و هم برای دقت مهم است. مطمئن شوید که فضای کاری شما به خوبی روشن است تا بتوانید کارهایی که انجام می دهید را ببینید.

-ابزارهای مناسب: این بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید متفاوت است، اما برخی اصول اولیه وجود دارد که همه به آن نیاز دارند.

کف و دیوارهای سوله خود را جمع کنید.
برای ساخت سوله ابتدا ابزار و مواد لازم را جمع آوری کنید. کف و دیوار اکثر سوله ها از چوب ساخته شده است، بنابراین شما به الوار، تخته سه لا و سایر لوازم نجاری نیاز خواهید داشت. همچنین به چکش، اره، پیچ، میخ و سایر سخت افزارها نیاز خواهید داشت.

هنگامی که تمام مواد خود را تهیه کردید، این مراحل را برای مونتاژ کف و دیوارهای سوله خود دنبال کنید.

  1. با ساخت قاب کف شروع کنید. الوار را به اندازه برش دهید و تخته ها را به هم بچسبانید یا میخ کنید.
  2. تخته سه لا را روی قاب کف نصب کنید. تخته سه لا را به اندازه برش دهید و آن را با پیچ یا میخ وصل کنید.
  3. قاب های دیواری را در کف سوله بسازید. الوار را به اندازه برش دهید و تخته ها را به هم بچسبانید یا میخ کنید.

 نمای بیرونی سوله خود را رنگ نمایید.

سوله یک افزودنی عالی برای هر حیاط خلوت است. فضای ذخیره سازی اضافی برای تجهیزات چمن و باغ فراهم می کند و همچنین می تواند به عنوان کارگاه استفاده شود. اگر قصد دارید سوله خود را رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کنید، ابتدا چند کار وجود دارد که باید انجام دهید.

با گذاشتن روی پشت بام شروع کنید. این کار از بقیه سوله در برابر آسیب های جوی در حین کار بر روی آن محافظت می کند. هنگامی که سقف در جای خود قرار گرفت، می توانید شروع به رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی نمای بیرونی کنید.

حتما از رنگ یا لکه با کیفیتی استفاده کنید که در مقابل عناصر مقاوم باشد. برای بهترین محافظت از دو لایه استفاده کنید. قبل از اعمال لایه دوم، اجازه دهید لایه اول کاملا خشک شود.
هنگامی که سوله شما رنگ آمیزی شد، از فضای اضافی خود لذت ببرید و بدانید که وسایل شما از عوامل در امان هستند!

 

کلام پایانی برای مراحل ساخت سوله

شرکت سبک کاران پیشرو در طراحی و ساخت انواع سوله ها با انواع سبک ها و کارایی ها می باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سوله ها می توانید با کارشناسان مربوطه ما در سبک کاران در این زمینه تماس گرفته قیمت سوله مورد نظر خود را استعلام بگیرید.

مشاهده پروژه های ما در سبک کاران:

ساخت و اجرای سوله سبک مدرن دوقلو به دهانه ۵۰ متر

سوله سبک مدرن تمام لوله ای پروژه جناب آقای توکلی

مجموعه ورزشی هایپر اسکیت

 


سوله سبک 

امتیاز